Marauder 125 - dane techniczne vs. rzeczywistość





Dane techniczne a rzeczywistość




Marauder to dobry przykład motocykla, który znacząco różni się w zakresie osiągów w zależności od miejsca produkcji - każdy rynek I każdy kraj mają swoje ograniczenia.
Producent dostarcza następujące dane:



Moc: 10 KM
Spalanie: 3l / 100km
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Prędkość przelotowa: 90 km/h

A jak wygląda rzeczywistość?



Moc - jest całkiem dobrze oddana. Modele pochodzące z terenu Niemiec mogą mieć założone fizyczne ograniczenia mające na celu zdławienie mocy - głównie wstawki do wydechu, filtru powietrza. Niemniej, deklarowane 10 KM jest zazwyczaj w zasięgu każdego egzemplarza I wystarcza dla motocykla tej masy I wielkości.

Spalanie - tu pojawia się bardzo istotna zmienna, a mianowicie indywidualny styl jazdy. To on najbardziej wpływa na realne spalanie, choc rodzaj trasy na jakiej używamy pojazdu też nie pozostaje bez znaczenia. Przy mocnym "piłowaniu", dynamicznych startach na światłach I ciągłym cyklu przyspieszanie-hamowanie, spalanie może podskoczyć do 4-4.5 litra na 100 km. Z drugiej zaś strony, przy oszczędnej jeździe I spokojnej trasie, udało mi się zejść do (średniego) spalania rzędu 1.8 litra... Słowem - marzenie na spokojne trasy!

Prędkość maksymalna / przelotowa - jestem pewien, że to najbardziej interesująca pozycja w tym wpisie. I też odpowiedź na nią nie jest łatwa I jednoznaczna.
Otóż, wersje pochodzące z Niemiec (znów) posiadają ograniczenie - tym razem elektroniczne - w postaci CDI odcinającego powyżej określonych obrotów silnika. W przypadku mojego modelu (właśnie z Niemiec), oznacza do odcięcie na poziomie prędkości 80-85 km/h.
Może się to wydawać sporym ograniczeniem, zwłaszcza w porównaniu do deklarowanych 105 km/h... ale!


Po pierwsze - prędkość można odblokować. Można zamienić CDI na wersję nie posiadającą blokady, albo dokonać kilku przeróbek we własnym zakresie, o czym możecie przeczytać w moim wpisie o likwidowaniu ograniczeń.
Po drugie - prędkość można modyfikować. Otóż zmieniając proporcje zębatek w napędzie można poświęcić moc, zyskując wyższą prędkość maksymalną. Moim zdaniem motocykl jest dobrze zbalansowany pod tym względem I modyfikacje w tym zakresie mogą odebrać sporą część frajdy (110 km/h na pewno cieszy, ale jeśli rozpędzanie do tej prędkości trwa około minuty... sami ocenicie).
Po trzecie - budowa motocykla nakłada ograniczenia. Zabierając się za modyfikacje powinniście być świadomi, iż mądrzy ludzie projektujący tę maszynę zastosowali ograniczenia nie po to, aby odbierać Wam frajdę z jazdy, ale aby zapewnić bezpieczeństwo I dobra jakość maszyny. Przy 85 km/h czuć już bardzo silne wibracje na całej ramie, więc mogę tylko przypuszczać jak bardzo jest to odczuwalne przy 100 km/h... Wzrost prędkości przekłada się więc nie tylko na wasz dyskomfort (wibrujące siedzisko jest zabawne tylko przez pierwsze kilka minut), ale I na stabilność maszyny. Ostatecznie - silnik to 125 cm3, zmuszanie go do pracy na maksymalnych obrotach nie zrobi mu dobrze.



Podsumowanie


Jeśli realne osiągi w granicy maksymalnej prędkości 85-90 km/h a przelotowej 70-80 km/h są dla Was niewystarczające, najlepszą receptą będzie.. zmiana maszyny na mocniejszą.
Niestety, 125-tki to nie ścigacze I nie mocarne cruisery. Moc I osiągi są zoptymalizowane pod niewielki silnik I dają z siebie co mogą, przy zachowaniu parametrów bezpieczeństwa.
Jeśli mimo tego czujecie miętę do tuningu I modowania, opcji jest sporo - Marauder przyjmie na siebie sporo części, a prosta budowa pozwoli na luźne eksperymenty.



1 komentarz :

  1. Sam niedawno kupiłem nowy motocykl. Honde Shadow 125, nie udało mi się odłożyć, ale dostałem pożyczkę z https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci i motorkiem śmigam od początku sezonu. Choppery dają niesamowitą frajdę z jazdy

    OdpowiedzUsuń

Suzuki Marauder GZ 125 - Poradnik © 2012 - 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka